چرا تیم شما با بالاترین استاندارد عملکردی کار نمی کند؟

آیا از منفی گرایی حاکم بر تیم خود خسته شده اید؟از افراد تیمتان ناامید شده اید که کارهایشان را به حداقل ترین شکل ممکن و تنها برای گرفتن نمره ی قبولی انجام می دهند؟به عنوان کسی که صاحب یک کسب و کار است با شما احساس همدردی می کنم.هیچ چیزی بدتر از وجود یک تیم ناکارآمد در کسب و کارتان نیست.

آرون بارنز درباره ی زمانی که در ارتش گذرانده سخن گفته و می گوید که عضو یکی از تیم های موفق در ارتش بوده و چیزهای زیادی آموخته است.اینکه چگونه این تیم ها خلق شده و با هم همکاری کرده و کار تیمی را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند را فرا گرفته همچنین آموخته است چطور برای رسیدن به موفقیت در بالاترین سطح عملکردی قرار گرفته اند.

در این مقاله آرون بارنز دانش خود را در مورد اینکه چگونه می توانید تیم فعلی خود را به یک تیم با عملکردی استاندارد و حتی بالاتر از سطح استاندارد تبدیل کنید با شما به اشتراک می گذارد.


نخست کارمان را با شما آغاز می کنیم یعنی کسی که صاحب کسب و کار است.


آخرین باری که با افراد تیمتان یکجا جمع شده و همفکری کرده اید تا چشم انداز کسب و کارتان را بنویسید چه زمانی بوده است؟آیا تاریخ این جلسه خاطرتان هست؟آیا اصلا دستور تشکیل همچین جلسه ای را داده اید؟لازم به ذکر است که منظور من از نوشتن چشم انداز نوشتن یک جمله دو خطی که همه توانایی حفظ کردن آن را دارند و قریب به اتفاق همگی هم آن را حفظ اند نیست.منظور من نوشتن چشم انداز از دید دقیق و برای مدت زمان طولانی مدت و کوتاه مدت است.

شما به عنوان کسی که مسئولیت رهبری کسب و کار بر عهده تان است مسئول ایجاد، به اشتراک گذاری و محافظت از چشم انداز شرکتتان هستید.شما و تیمتان باید در مورد اینکه شرکت را به کدام سمت به حرکت در می آورید و خواستار رسیدن به چه موقعیت و مکانی هستید شفافیت داشته باشید و همه چیز را برای دیگران به صورت واضح بیان کنید.

کار ما اینجا تمام نمی شود یعنی شما نمی توانید فقط یکبار این چشم انداز را با افراد تیمتان به اشتراک بگذارید چون اینکار کافی نیست.باید به طور مداوم آن را مورد بازبینی قرار دهید.چیزی که به تیم شما در هنگام ایجاد موانع انگیزه برای ادامه دادن می دهد همین تکرار مداوم است.شما می توانید چشم اندازتان را بنویسید و در معرض دیدتان قرار دهید.برای انجام این کار پیشنهادی که ارائه می شود این است که یک تابلو برای چشم انداز طراحی کنید یا به فعالیتی فکر کنید که مجبور به انجام آن به صورت گروهی باشید در واقع هرچیزی که به وضوح نشان دهد شما و تیمتان به کدام سمت پیش می روید زیرا اگر شما که رهبر تیمتان هستید چشم اندازتان را به فراموشی سپرده باشید چگونه می توانید از افراد تیمتان توقع داشته باشید که چشم انداز ملکه ذهن آنها باشد؟

حالا بیایید نگاهی به افراد تیمتان بیندازیم.این واقعیت که شما افرادی هستید که تعدادتان مشخص است و زیر یک سقف کار می کنید و از یک حساب بانکی حقوق می گیرید،از شما یک تیم نمی سازد.شاید شما فقط گروهی از افراد هستید که هر روز در یک مکان ثابت حاضر می شوید تا ساعات کاریتان را در طول روز پر کنید.


بنابراین تفاوت یک تیم متوسط با یک تیم موفق چیست؟


بنابر تجربه من دلیل این تفاوت کدی به نام “کد افتخار” است. کد افتخار مجموعه ای از قوانین ، ارزش ها و مسئولیت ها است که هر یک از اعضای تیم باید از آنها پیروی کند.

کد افتخار همیشه برای همه افراد خوشآیند نیست اما این دلیلی نیست که طراحی نشود.این کد طراحی شده است تا یک فضای امن به وجود آورد که مردم بتوانند به راحتی اظهار نظر کنند. از آنجایی که این فضا ایجاد شده است مردم به یکدیگر اعتماد پیدا کرده و زمانیکه احساس اعتماد و امنیت وجود داشته باشد افراد می توانند بهترین کار خود را ارائه دهند همچنین قوانین و استاندارد ها را در بالاترین سطح خود نگه داشته و فرهنگ کارآمدی را در سازمان ایجاد کنند.

زمانی که در ارتش سپری کردم به من آموخت که وقتی قانونی وجود ندارد و همه چیز به اشتباه انجام می شود مردم تمایل دارند که خود قوانینی را تنظیم کنند.زمانیکه این اتفاق در شرایط جنگ رخ می دهد موضوع مرگ و زندگی در میان است.این وضعیت را برای شرکت خود اعمال کنید در کمال تعجب خواهید دید که واضح نبودن شرایط ممکن است چقدربرایتان گران تمام شود.

زمانی که تماسی از شرکت ها و سازمان ها دریافت می کنم که خواستار تبدیل تیم های متوسط خود به تیم های موفق هستند،ابتدا به آنها کمک می کنم که یک کد افتخار ایجاد کنند.


مخاطبان آرنون در لهستان

برخی از نکات رایج که وجود آنها در کد های افتخار برای اکثر شرکت ها مهم است به شرح زیر هستند:

  • هرگز عضوی از تیم را رها نکنید حتی اگر مجبور باشید.
  • ارتباطی آزاد ، صادقانه و مستقیم به وجود آورید.
  • در صورت تردید ، اقدام کنید.
  • همه موفقیت ها (بزرگ یا کوچک) را جشن بگیرید.

در طراحی کد افتخار باید توجه داشته باشیم که تیم شما با روش خاصی فعالیت می کند . افراد تیمتان بدون اینکه شما آگاه شوید خودشان فرهنگ سازی کرده و یک فرهنگ ساخته اند.

می دانیم که مردم در برابر تغییرات و وضع قوانین جدید مقاومت می کنند حال اگر شما مجموعه قوانین جدید خود را در مورد افراد تیمتان اعمال کنید آنها نیز مقاومت خواهند کرد و از این قاعده مستثنی نیستند. این همان چیزی که شما باید از آن اجتناب کنید زیرا هرچه مقاومت تیم شما نسبت به اجرای قوانین بیشتر باشد مطابقت آنها با استاندارد جدید کمتر خواهد بود.

توصیه من به شما این است که با تیم خود صحبت کنید.به آنها بگویید که با مقاله ای برخورد کرده اید که درباره ی اهمیت کد افتخار سخن گفته است.ضرورت انجام این کار را برایشان توضیح دهید همچنین یادآور شوید که وجود آنها در تیم شما یک موهبت است و شما بهترین ها را برایشان آرزومندید و سپاس گزارشان خواهید بود.از مشارکت آنها در طراحی کد افتخار حمایت کنید ودو مثال از مواردی که باید در آن بگنجانید را ذکر کرده و به آنها فرصت دهید تا نکته ای که به نظرشان وجودش در کد افتخار ضروری است را مطرح و اضافه کنند به این ترتیب به آنها این فرصت را داده اید که در وضع قوانین دخالت داشته باشند و توجه داشته باشید که رعایت قوانینی که خودشان در وضع آن سهیم بوده اند برایشان راحتتر خواهد بود.

به آنها اجازه دهید که مالکیت فرآیند طراحی را بر عهده بگیرند با انجام این کار شما بستری ایجاد کرده اید که تیمتان به صورت خودجوش به تلاش تیمی روی آورد و دیگر نیازی نیست که شما این مورد را به آنها متذکر شوید زیرا این تذکر باعث آزار آنها خواهد شد و هیچ چیزی بیشتر از این برای تیمتان ناخوشایند نخواهد بود.

نتیجه گیری

با انجام آنچه که تا به حال گفته شد می توانید تیمتان را از عملکرد منفی نجات داده و آن را به یک تیم موفق تبدیل کنید در این صورت هم شما به عنوان مالک شرکت احساس خوشایندی خواهید داشت و می توانید آینده ی درخشانی برای شرکتتان متصورشوید هم افراد تیمتان خوشنود خواهند بود و برای رسیدن شرکت به آینده ی درخشانش تلاش خواهند کرد به عبارتی دیگر این یک بازی برد برد برای هر دوطرف خواهد بود.

همانطور که در مطالب بالا قابل تشخیص است نویسنده این مقاله آقای آرنون بارنز است که شناخت ایشان خالی از لطف نیست.


آرنون بارنز اولین تجارت خود را از 11 سالگی آغاز کرد و اولین شرکت چند میلیون یورویی خود را تا 28 سالگی ساخت و به فروش رساند.در هفت سال گذشته ، آرنون شخصاً بیش از 90000 نفر را از بیش از 65 کشور مختلف از جمله هلند ، بلژیک ، لهستان ، ایتالیا ، سوئد ، دانمارک ، نروژ ، انگلستان ، برزیل ، سنگاپور و آفریقای جنوبی آموزش داده است.آرنون یک سخنران ، نویسنده ، سرمایه گذار و یکی از برجسته ترین مربیان تجارت بین المللی است.



برای دسترسی به نسخه ی زبان انگلیسی این مقاله به پست زیر مراجعه کنید:


Why your team isn’t performing to the highest standard