5 نکته برای صرفه جویی هزینه ها در کسب و کار ها

یکی از موقعیت های ایده آلی که کسب و کار ها خواهان رسیدن به آن هستند، موقعیتی است که در آن هزینه های سربار کم و حاشیه سود بیشتر باشد. با این حال نمی توان از برخی از هزینه ها اجتناب کرد و در چنین برهه ای از زمان که مشاغل و کارآفرینان در سراسر جهان با وضعیت نامعلومی به علت پاندمی کرونا دست به گریبان اند، بررسی راه های کاهش هزینه ها و افزایش درآمد به امری ضروری تبدیل شده است.بررسی و تصمیم گیری درباره ی اینکه بودجه و هزینه کدام بخش از کسب و کار باید کاهش پیدا کند امری دشوار است بنابراین اگر کسب و کار شما نیاز به صرفه جویی در هزینه ها و پس انداز پول دارد مطالعه کردن مواردی که در ادامه گفته می شود برای شما مفید خواهد بود.


1) خرید مستقیم از تولید کننده(Dropshipping)


اگر تجارت شما مبتنی بر خرده فروشی است، این روش یکی از بهترین روش ها برای صرفه جویی در هزینه هایتان است. Dropshipping به خرده فروشان این امکان را می دهد تا قبل از اقدام به خرید مشتری، از خرید مقادیر زیادی کالا خودداری کنند. داشتن Dropshippingکه در وبسایت تجارت الکترونیک شما گنجانده شده است به معنای صرفه جویی در حجم خرید عمده شما از عمده فروشان و هزینه های پست و بسته بندی است. مشتری شما از فروشگاه اینترنتیتان خرید کرده و کالای مورد نظر او مستقیما از عمده فروش به دست مشتری می رسد.


2) دورکاری


در سال 1399 با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از افراد مجبور شده اند به جای کار در دفتر خود در منزل کار کنند. این امر نه تنها به کسب و کار آسیبی نمی رساند بلکه مزیت های بی شماری برای کارمندان و مشاغل دارد.عدم پرداخت اجاره بهای زیاد برای فضای اداری در هر ماه صرفه جویی زیادی در هزینه ها خواهد کرد.یکی از مزیت های دورکاری عدم نیاز به پرداخت همین اجاره بهاست.حال ممکن است شما نخواهید که به طور کامل دفتر کارتان را کنار گذاشته و به طور همیشگی در منزل کار خود را انجام دهید اما به این موضوع توجه داشته باشید که حتی کوچکتر کردن دفتر کار نیز صرفه جویی زیادی در هزینه های شما خواهد کرد.انجام کار ها با ایمیل و سایر درگاه های آنلاین و در کنار آن تماس ویدیویی از ویژگی های دورکاری است.شاید این سوال مطرح شود که با توجه به ویژگی ها و مزیت های دورکاری آیا دلیلی وجود دارد که مردم هرروز برای انجام کارشان در دفترکار حاضر شوند؟


3) کاهش کاغذبازی ها


همانطور که در بالا ذکر شده است در حال حاضر بسیاری از پرونده ها و اسناد در فضاهای مجازی و آنلاین به اشتراک گذاشته می شوند در نتیجه باید میزان چاپ کاغذ کاهش پیدا کرده باشد و به تبع آن کاغذ های پراکنده در دفترکار و کشو های بایگانی نیز کم شده باشند.اگرچه هنوز هم برای موارد خاصی نیاز به یک چاپگر دارید اما سعی کنید راهی بیابید که حدالامکان امر چاپ کاهش پیدا کند در این صورت نه تنها در کارتریج چاپگر و کاغذ و نیروی برق صرفه جویی کرده اید بلکه گام بزرگی به سمت یک کارفرما یا کارمندی که دوستدار محیط زیست است نیز برداشته اید.


4) بررسی مداوم بودجه های بخش های مختلف کسب و کار


وقتی یک کسب و کار را اداره می کنید اینکه گرفتار چیز های زیادی شوید امری طبیعی است اما اگر می خواهید که در هزینه هایتان صرفه جویی کنید باید به طور منظم بودجه تان را بررسی کنید.مطمئنا قبل از اینکه نتیجه یک کار را ببینید،باید به آن زمان بدهید.اگر یک برنامه بازاریابی خاص یا سرمایه گذاری در یک محصول جدید در مدت زمان معقولی به نتیجه نرسیده باشد،باید دوباره فکر کنید و کشف کنید که چه مقدار از بودجه ی شما باید صرف چنین پروژه هایی شود. بررسی های فصلی(3 ماه یکبار) داشته باشید تا هزینه های خود را مدیریت کرده و پس انداز کنید.


5) استفاده از بازاریابی هوشمندانه


همانطور که همه ما می دانیم هزینه های بازاریابی بسیان گران هستند و اگر ما یک کسب و کار کوچک باشیم ممکن است از پس پرداخت هزینه های تبلیغات برنیاییم بنابراین استفاده از تکنیک های بازاریابی ارزان اما خلاقانه برای ما مفید خواهد بود و همچنین یادگیری چند ترفند خللی درفعالیت ما وارد نخواهد کرد.رسانه های اجتماعی ابزاری استثنایی برای بازاریابی هستند و می توانند جایگزین ارزانتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی و چاپی باشند.


روش های زیادی وجود دارد که می توان در کسب و کار ها از آنها برای ذخیره کردن پول و صرفه جویی در هزینه ها استفاده کرد اما این 5 نکته کمک بسیاری شایانی به شما خواهند کرد و نقاط شروع خوبی برای پس انداز به حساب می آیند.


برای دسترسی به نسخه ی زبان انگلیسی این مقاله به پست زیر مراجعه کنید:

5 Money-Saving Tips for Businesses